Paperitähdet

 Paperitähdet teipattuna katossani.

Makaan lattialla niitä katsoen.

Hiljaisuus.

Seinät ympärilläni eivät enää toista 

nimeäsi, olet poissa.

Teipit jotka pitävät paperitähtiä

pettävät ja tipahtelevat päälleni.

Viimeisetkin muistot sinusta, meistä

leijailevat kylmälle lattialle seurakseni.

Sanotaan ettei saa jäädä tuleen makaamaan.

Mitä tehdä kun on jäänyt kylmälle lattialle?

Jokaisella paperitähdellä oli tarkoituksensa.

Se oli se meidän juttu.

Nyt katselen kun ne tipahtelevat alas 

toinen toisensa perään.

Olen väsynyt, sitä todellakin olen.

Katson kuinka viimeinen tähti tipahtaa.

Tyhjyys.

Miten täyttäisin sen tyhjyyden jonka tunnen?

Tiedän että joudun nostamaan itseni

kylmältä lattialta joka on kylmettänyt minua

niin että sattuu.

En tahdo jäädä makaamaan.

Tahto nousta kasvaa ja kivusta huolimatta

nousen.

Ehkä en ole vielä valmis täyttämään tyhjyyttä

mutta olen valmis keräämään tähdet pois lattialta,

sillä ne ovat muistoja joiden vangiksi en tahdo jäädä

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kanssasi olen vahvempi

Eilisestä huomiseen