Odotus huone



Pitkän käytävän jälkeen saavun odotushuoneeseen ja istahdan tuolille. Katseellani arvuuttelen minkä oven odotan aukeavan minulle. Jään odottamaan hetkeä jolloin kuulen minua kutsuvan nimellä. Katselen ympärilleni, näen ihmisiä tulevan ja menevän. Näen lehtisiä, viherkasvin joka kaipaisi vettä sekä lampun joka vilkuttaa jo loppuaan. Huoneessa on hiljaista, satunnaisia askeleita ja oven pauketta välillä hiljaisuutta rikkoen. En kuule kutsuja jotka eivät ole tarkoitettu minulle. Etsin katseellani kelloa vaikka en tiedä milloin on oikea aika. Minun vain kuuluu istua tässä ja odottaa. Taas näitä hetkiä jolloin sekuntti tuntuu pitkältä. Huoneen seinät ovat rapistuneet joten huoneen on oltava vanha. Havahdun askelten ääniin ja seuraan kuinka hahmo astuu ovesta sisään ja sulkee sen perässään. Jään katsomaan ovea ja huomaan kuinka nimi kyltissä vaihtuu toiseen nimeen. Mitä minä odotan? Alan kuulemaan kuiskutusta, lauseita jotka saavat minut epäilemään. Lauseita jotka saavat minut muistelemaan. Ympärilleni on ilmestynyt kärpäsiä muistuttavia olentoja jotka lausuvat lauseita omasta elämästäni, lauseita joita minulle on sanottu ja sanoja jotka ovat minua loukanneet. Katson ovea edessäni. Nyt vasta huomaan nimen ilmestyneen oven nimikylttiin. Luen nimeni uudelleen ja uudelleen. Ajan edetessä hyvin hitaasti, käyn läpi hetkiä joita olen kokenut. Välillä huitaisen ympärillä olevia otuksia ja huomaan kuinka vähitellen äänet hiljenevät ja lopulta katoavat. Saapuu hiljaisuus, joka tuntuu kestävän liian kauan. Haluni liikkua alkaa kasvaa, tehden minusta levoton. Vaihdan asentoa useammin ja alan jo harkitsemaan lähteväni. Silloin ovi avautuu. Katson hetken ovea ja mietin mitä oven takaa paljastuu. Kuulen hennon äänen: Nyt on oikea aika. Nousen ylös ja lähestyn ovea. Astun varovaisesti sisään, sillä en tiedä mitä odottaa. Lopulta tajusin, olen astunut uuteen vaiheeseen elämässäni. Edessäni odottaa uudet seikkailut ja uudet haasteen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kanssasi olen vahvempi

Eilisestä huomiseen