Ahdistava odotus




Sen sijaan että odottaminen olisi jännittävää ja innostavaa, tämän viikon odottaminen on minusta ahdistavaa. Ahdistavaksi tapahtumat tekevät siksi, kun et tiedä mitä odottaa. Tullakko vaiko ei ja mahdolliset sanomiset tekevät nyt jo oloni tukalaksi. Tämäkin päivä siirtyi liian nopeasti illaksi ja en tiedä onko se niinkään hyvä asia. Toisaalta tekisi mieli vain nukkua. Enkä tiedä olenko valmis ottamaan tulevia päiviä vastaan. Sana valmis on pyörinyt mielessäni, vaikken tiedä miksi tai mihin minun pitäisi olla valmis. Vai onko vain kyse siitä olenko valmis ottamaan vastaan? Mutta mitä? En ainakaan tunne olevani mitenkään keskeneräinen mihinkään. Oloni on jotenkin: Tässä minä olen. Mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan. Tai sitten olen valmistautunut johonkin sellaiseen mitä en tiedä. Mutta voiko sellaiseen olla täysin valmis? Ehkä kysymys onkin siinä. Olen valmis tietämättä mihin olen valmis tietämättä sitä voiko siihen olla valmis. Ja nyt koko sana valmis on jo ärsyttävä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kanssasi olen vahvempi

Eilisestä huomiseen