Minun siipeni



Vaikka mun siivet on katkaistu monta kertaa, en koskaan ole jäänyt maahan liian pitkäksi aikaa. Olen aina yrittänyt päästä lentoon. Joskus jopa olen päässyt irti maasta, ennen kuin joku taas onnistui saamaan minut tömähtämään maahan. Jokin saa minut yrittämään aina uudelleen, enkä edes mieti enää mikä se jokin on. En väitä etteikö maahan tömähtäminen tai siipien uudelleen kasvattaminen sattuisi. Se vaan kuuluu mun elämään. Ehkä musta tulee taitava lentäjä, kun joskus pääsen lentämään. Olenhan ehtinyt harjoittelemaan lentoon lähtöä sekä hyvin nopeaa laskeutumista. Siivistäni voin kertoa sen, ettei ole ole paljoakaan väliä onko ne suuret vai pienet. Pudotus vain on erilainen. Suurilla ei pitkälle pääse, en ainakaan itse ole vielä päässyt. Pienemmillä siivillä tarvitsee tehdä enemmän töitä. Siipien ulkonäkö taas, pienemmät ovat yleensä kauniimpia. Ne koostuvat pienistä höyhenistä ja kasvavat nopeammin. Isot vaativat isompia ja ovat hankalia. Vaikka monet ehkä haluavatkin mustaa ja valkoista, omat sisältävät usein värejä. Punaista on kyllä vaikea saada aikaan, mutta vaaleanpunainen onkin asia erikseen. Seuraaviin siipiin taidan jättää senkin haluamatta, koska punaisen sävyiset sulat siivissäni tipahtavat ensimmäisinä. Mustia sulkia en tahdo, ne painavat aina liikaa. Siipien kasvatus vie oman aikansa. Maassa ollessani koitan etsiä kohdan potkaista itseni lentoon. Jotkut luovuttavat siipien kasvatuksen suhteen ja jatkavat lentojaan esimerkiksi luudalla. Se kuulemma on helpompaa .Mitä hienoa on päästä vain lentämään ja yrittää pysyä tasapainossa, ettei horju? Ja toiseksi se on rumaa. Kun pääsen lentämään, se on kaunista. Ja kun siivissäni on ne kultaiset höyhenet. Auringonsäteiden osuessa niihin, muistan miksi ne kasvavat aina ensimmäisinä. Vaikka siipeni ovat taas vasta alussa, odotan innolla koska ne ovat tarpeeksi voimakkaita nostamaan minut ylös. Ilman voimaa en voi lentää ja ilman siipiä en voi toteuttaa. Ehkä nämä siivet kantavat pidemmälle kuin koskaan olen päässyt, kun saavat aikaa tulla tarpeeksi voimakkaiksi.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kanssasi olen vahvempi

Eilisestä huomiseen