Jäin odottamaan


Yhden aikakauden jälkeen tuli se odottaminen. Jäin odottamaan jotain mitä en ole ainakaan vielä saanut. Aloin tarttumaan tilaisuuksiin, sillä en voi koskaan tietää minne päätyisin. Silti ei pelkät sanat ja tyhjiksi jäävät lupaukset pidä toivoa hehkumassa. Vaikka jätän oven auki jollekin, aukaisen myös oven uusille tuleville mahdollisuuksille. Jos joku haluaa pysyä piilossa, hän olkoon piilossa. Itse piiloutujana, en jaksa alkaa etsimään. Enkä jaksa kovinkaan kauaa edes houkutella tulemaan piilostaan. Sillä aikaa vietän aikaani sellaisten kanssa joihin törmään ja jotka kanssani tahtovat aikaansa viettää. En halua jäädä paikoilleni vaikka olenkin odottajan roolin saanut. Tai en tiedä sainko vai otinko. Tutkin uteliaana ympäristöäni ja sen tuomia uusia kohteita joita olen katsonut ja kokeillut mitä ne tarjoaisivat. Jotkut ovat tuntuneet hetken kiinnostavilta, mutta muuttuneet liian tylsiksi, ettei oma mielenkiintoni ole riittänyt pidempiaikaisempaan tutkiskeluun. Jotkut kohteet tuntuvat sen verran mielenkiintoisilta, että ne saavat aikaan muutoksia. Eräs kohde on kiinnostanut minua sen verran kauan mutta en ole uskaltautunut lähestyä tai edes uskaltanut toivoa pääseväni kovinkaan lähelle. En edes tiedä miten toimia asian suhteen vaikka tähän asti tekemäni varovaiset siirrot ovat tuoneet positiivisia yllätyksiä. Kohteen tuomat mahdollisuudet joihin olen tarttunut voivat viedä minua eteenpäin kohdasta jossa olen odotuspysäkkiä pitänyt.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kanssasi olen vahvempi

Eilisestä huomiseen