Kuka olen?


On hetkiä kun alan miettimään kuka olen ja millaiseksi haluan tulla. Koska en voi menneisyyttäni muuttaa ja jos totta puhun, en edes tahtoisikaan. En kiellä ettenkö miettisi olisinko voinut tehdä jotakin toisin, varmaan olisinkin voinut. Mietin jos olisin tehnyt jotakin toisin, millainen elämäni voisi olla nyt. Mutta elämäni on nyt mennyt miten sen on minun kohdallani kuulunutkin mennä. Sen sijaan että näkisin itseäni enempää vialliseksi, mitä tunnen valitettavankin usein, tahdon nähdä itseni enemmän ainutlaatuisena yksilönä. Olen elänyt liian kauan negatiivisten ajatusten saattelemana ja niihin välillä vieläkin eksyn, eikä niiden korvaaminen positiivisilla ajatuksilla ole niin helppoa, mitä olen kuvitellut. Nyt tiedän kuinka raskas negatiivinen ajatus on ja kuinka paljon tarvitsen niitä iloisia ja voimaa antavia ajatuksia jotta saisin oloni kevyemmäksi.

Miksi minun on vaikea tietää kuka olen? On minä joka nähdään, minä jonka haluan näyttää ja minä joka ajattelee. Kaikkia pystyy muokkaamaan tavalla tai toisella. Miten vastata kun kysytään millainen olet tai kuvaile itseäsi? On vaikea vastata vaikka itseäni tunnen suhteellisen hyvin. Millä tavoin kuuluisi kuvailla ja mitä kysyjä tahtoo kuulla? On vastauksen antaminen silti haasteellista. Vastaan useimmiten samalla tavalla. Pientä pinta raapaisua itsestäni joka kuvastaa millainen olen kun haluan itsestäni jotakin näyttää. Ehkä sana sopeutuvainen sopii lähes kaikkiin minä oloihin parhaiten. Voin muokata ulkokuortani tilanteeseen sopivaksi. osaan käyttäytyä tilanteeseen sopivalla tavalla ja usein myös ajatukset pyörivät sen hetkisen ympäristön mukaisesti. Mutta milloin olen rehellisin itselleni? Onko ajatukseni niin puhtaita millaisena useimmiten niitä pidän? Miten minun pitää itseäni katsoa jotta näkisin vilauksen aidosta minusta, sillä en edes tiedä millainen se on? Jos sanon: Tällainen minä olen. Mitä silloin oikeastaan tarkoitan? Onko aitoa minää edes olemassakaan? Onko vain minä erimuodoissa, erihetkissä ja eritilanteissa? Olen se minä joka on sillä hetkellä siinä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kanssasi olen vahvempi

Eilisestä huomiseen